Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.11.2009 20:12 - Да, вече не е смешно! (продължение...)
Автор: libertybell Категория: Политика   
Прочетен: 4041 Коментари: 18 Гласове:
11

Последна промяна: 04.11.2009 18:44


Продължавам темата  Има нещо гнило в Дания... 

Няма да крия, че бях разочарована от липсата на реакции по същество, с изключение на едно мнение.  Анонимният посетител е резюмирал максимално точно действителните ми мотиви да пиша за климатичните промени и предлаганите "решения".

------------------------------------------------------
анонимен - Стига смешки

01.11 22:01 По тези въпроси вече трябва да се говори само сериозно. Да се майтапиш със затоплистите е най-естественото - глупостите трябва да се осмиват. Но наглостта им вече взема застрашителни размери, и то е защото почтените и умни хора не ги вземат на сериозно.

Спомням си, дядо ми ми разказваше как след 1944 година комунистите са изглеждали смешници и идиоти, и никой не ги е вземал на сериозно, пък виж, какво стана после. 1933 година и на Хитлер са гледали с насмешка.

Атаката срещу здравия разум на капитализма и СВОБОДНИЯ пазар се води на всички фронтове и с всички средства. Диктатурата е любимата форма на обществени отношения на лявомислещите, и ето, след провала на "социалните" теории, сега са се втренчили в идеята за "защита на планетата" от ужасния капитализъм и неговата технологична цивилизация. Важна е крайната цел - всички да бъдат подчинени на една главна, всеобемаща цел, (колкото по-неясна и неизмерима в настоящето, толкова по-добре) и естествено на нейните гурута, защото те я разбират най-добре!!!!

Свободата умира най-лесно на фона на възторжени аплодисменти.
______________________________



Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ianchefff - това
02.11.2009 20:56
"Свободата умира най-лесно на фона на възторжени аплодисменти."

е най-тъжното нещо, което прочетох днес.:(
Добре, че имам чувство за хумор засега.
цитирай
2. sowhat - не са страшни фанатиците
03.11.2009 07:42
бях прочела в малазаните ...
цитирай
3. sowhat - eто тук
03.11.2009 07:45
http://ran.blog.bg/drugi/2009/08/28/jelaniiata-na-razumnite-rodiha-chudovishte.387402

http://ran.blog.bg/drugi/2009/09/30/asocialnost-na-symnenieto.406853
цитирай
4. ran - умните хора вече
03.11.2009 12:55
не си позволяват шеги със социалните инженери:
Майкъл Крайтън - Състояние на страх
http://www.chitanka.info/lib/text/11553

при Йордан Янков започна интересен разговор, затънал в технически детайли - доста интересни всъщност.
http://www.gs-research.org/wordpress/?p=306
а фанатиците :) са само връх на изградена пирамида от бюрократи и, според мен, точно "здравият разум на капитализма" е в основата на тази конструкция.

И, да, наистина не е смешно - предстои поредната борба срещу любителите, управляващи обществото.
цитирай
5. brey7 - към ran,
04.11.2009 15:24
без заяждане - а кои са професионалисти в управлението на обществото?
цитирай
6. libertybell - Янч, тъжна е констатацията
04.11.2009 16:34
"Свободата умира най-лесно на фона на възторжени аплодисменти.", но многократно доказана от историята!
Колкото до чувството за хумор - благословени сме, че го имаме!
Когато трябва да понесем с достойнство "данайските" подаръци на съдбата, чувството за хумор ни е незаменим приятел. Но ако трябва да се мобилизираме в "производството" на адреналин, за да защитим свободата си (лично за мен най-голямата ценност), чувството за хумор може би ще ни попречи да осъзнаем сериозността на заплахите пред които сме изправени ... Кой знае?
Поздрави:)
цитирай
7. libertybell - Здрасти, Соу:)
04.11.2009 16:45
благодяря ти за линковете, но най-вече за присъствието!
Дали са страшни или не фанатиците?
Изпълвам се с непреодолими съмнения, когато от конкретна история/среда/мит/басня/случка и прочее се правят обобщения...
Мисля, че при подходящо лидерство фанатиците могат да бъдат смъртоносно (в пряк и преносен смисъл) оръжие, което в моите очи ги прави достатъчно опасни:)
цитирай
8. libertybell - Да, ran,
04.11.2009 17:02
умните хора не трябва да се шегуват със социалните инженери, а да организират яростен отпор!
Благодаря за линка, ще го погледна при наличие на повече свободно време.

ran написа:

а фанатиците :) са само връх на изградена пирамида от бюрократи и, според мен, точно "здравият разум на капитализма" е в основата на тази конструкция..


Какво е общото между фанатиците, пирамидата от бюрократи и капитализма??? Вероятно искаш да кажеш нещо, но от написаното не е ясно какво точно!? Ако желаеш, поясни на невежите:)
цитирай
9. libertybell - brey7, и аз искам да попитам ran същото:
04.11.2009 17:05
brey7 написа:
... кои са професионалисти в управлението на обществото?

цитирай
10. tili - И това ще мине, както
04.11.2009 23:35
е казано в Писанието. Всичко е суета и угнетение на духа! За 20 години нова демокрация, такива бяха само 6! Е, живи сме, след Сталин и Хитлер също са останали живи. Капитализмът е естественият, но труден път. Понякога хората се уморяват, но животът ги връща пак там. Жалко само, че индивидуалният ни живот е толкова кратък...
цитирай
11. анонимен - Докато умните се наумуват...
05.11.2009 02:40
Да, жалко е, че живота е кратък, и тук само един...
Един не стига, за достатъчно търпение ва дадеш възможност на всички мошеници.
Има една приказка: "Докато умните се наумуват - лудите се налудуват"
Ето един пример:
http://e-vestnik.bg/5609
Потресающа наглост, но както се разбира, хората усвояват пари, (Национален иновационен фонд!!!) , при това, все известни другари...
цитат"Специализирал е в Русия в областта на военната индустрия. Отговарял е за иновациите във военнопромишления комплекс и е работил в обединението “Металхим”. Работил е в БАН, председател е на Управителния съвет на Националния институт по ултрасензорна мултимедиаторика и феноменология."
Апотеоз на прехвалената съветска военна индустрия и на социалистическата наука!!!
Господи, няма ли да си прибереш вересиите!!!
цитирай
12. ran - революционерите,
05.11.2009 12:46
brey7 написа:
без заяждане - а кои са професионалисти в управлението на обществото?


т.е. тази част от социалните инженери, която може "да превърне думите в дела" :)
Само те постигат успехи. Може би защото разрушението е по-лесно достижимо от съзиданието.
цитирай
13. ran - наистина е неясно.
05.11.2009 12:52
libertybell написа:

Какво е общото между фанатиците, пирамидата от бюрократи и капитализма??? Вероятно искаш да кажеш нещо, но от написаното не е ясно какво точно!? Ако желаеш, поясни на невежите:)


Глобалната икономика се нуждае от глобални пазари. Още по-добре е да се създаде
нова пазарна ниша и да се стимулира търсенето. Така "здравия разум на капитализма"
създава търговията с въглеродни емисии и "зелените" технологии. Нормалното
функциониране на този пазар изисква преодоляване на национални законодателни и
икономически системи - финансира се наднационална бюрократична структура.
Напълно легитимната цел за регулиране влиянието на човешката дейност върху
природата получава, съвсем естествено, пазарен израз. И (псевдо)научна основа.
Характерът на този пазар изисква и политическа структура, която (за да не виси във въздуха) се нуждае от противник. Например антиглобалисти. А, защо не, зелени организации - вече като по-радикални съюзници на въглеродния пазар? И, колкото по-радикални, толкова по-добре.
Както казва един герой на Стивън Ериксън:
"Един убеден гражданин, Ятванар, може
да бъде склонен, обърнат, може да бъде превърнат в най-ревностен съюзник. Човек трябва само да открие какво ги плаши най-много.
Възпали техния страх, изгори на въглени основата на тяхната увереност, после им предложи също толкова сигурен заместващ начин на мислене, на виждане на света..."

Това е повърхностен и частичен преразказ на линка, който ти дадох, плюс добавката ми за фанатиците :)
цитирай
14. анонимен - Грешна е посоката
06.11.2009 20:43
ran написа:

Глобалната икономика се нуждае от глобални пазари. Още по-добре е да се създаде
нова пазарна ниша и да се стимулира търсенето. Така "здравия разум на капитализма"
създава търговията с въглеродни емисии и "зелените" технологии. Нормалното
функциониране на този пазар изисква преодоляване на национални законодателни и
икономически системи - финансира се наднационална бюрократична структура.
Напълно легитимната цел за регулиране влиянието на човешката дейност върху
природата получава, съвсем естествено, пазарен израз. И (псевдо)научна основа.
Характерът на този пазар изисква и политическа структура, която (за да не виси във въздуха) се нуждае от противник. Например антиглобалисти. А, защо не, зелени организации - вече като по-радикални съюзници на въглеродния пазар? И, колкото по-радикални, толкова по-добре.


Не е здравия разум, който прави всичко това. Нито глобализирането на производителната икономика.
Правят го тези, на които не им харесва, че националните граници вече не са спирачка за робите и тези, на които им писва да ги крадат, просто се махат. Националните икономики в свободния свят добиват независимост от разбойниците-политици, излизайки от националните си граници. Как да наложш национални данъци, когато всеки в свободния свят не е обвързан с националните граници. А чуждите пари са приятно нещо, и толкова лесно се харчат. В името на властта се измисля несъществуващо плашило, достатъчен повод да се подчини свободния свят. Няма структури, които да се противопоставят. Националните правителства са готови да се продадат, защото техния най-голям кошмар са свободните граждани. А една глобална властова структура, добре финансирана с парите на същите тези граждани е идеалната патерица за политическата класа. Зелените движения отдавна се корумпираха, като приеха сътрудничеството с левите политически организации. Така се оказва, че зелените отдавна са купени и продадени на марксизма. Дали сега друг ги купува?
Всъщност, мерксисткия капитализъм (този, при който "принадената стойност" идва от експлоатацията на човешката съставка) би трябвало най-много да се плаши от тях, ако бяха останали наистина зелени. Околната среда наистина има нужда от защита, но вместо усилията да се насочват там, в третия свят и в новите икономики, се прави опит да се хване за гушата тъкмо свободния свят, и то с тази брадата измислица за човешкия фактор в климатичните промени и най-пък с СО2, който е най-незначителният причинител на парников ефект.
Ето пример, къде е правилно да се насочват грижите за опазване на планетата.
http://www.chinahush.com/2009/10/21/amazing-pictures-pollution-in-china/
цитирай
15. ran - 14. анонимен - Грешна е посоката
07.11.2009 15:02
Съгласен съм с механизма на действие на глобалната властова структура, която описваш. Съгласен и за мотивите на участниците. Но това не ми дава отговор на въпроса как е възникнала тази структура?
Едното желание за власт и пари не може създаде многобройните групи за натиск, довели до протокола Киото. Не може да извърши координацията между тези групи, да им даде една и съща цел, и да събира информацията от тях. Т.е. необходима е и организационна структура. А кой ще я финансира? Това са дългосрочни инвестиции. При това високорискови. Необходими са и скъпи "научни" изследвания, които, сами за себе си, нямат пък никаква възвращаемост. А финансирането на пропагандната кампания?
Кой е в състояние да изгради финансово-политическа-научна-рекламна глобална структура?
Затова и не са ми достатъчни отговорите от типа "Малтус", "Римски клуб", "обществен феномен". Едните нямат финансов, другите - политически, третите - организационен ресурс.
Не е ли по-добре да потърсим обяснението в някакъв вид "естествено развитие"? Поне като работна хипотеза? :)
Ето казваме си, че трябва да се противопоставим. Но на какво и срещу кого?

Съгласен съм и с думите ти, че екологичната катастрофа ще ни удари точно откъдето не очакваме. Защото истинските учени и природозащитници са уволнявани или не получават финансиране.
цитирай
16. анонимен - Кой може и кому е ползата.
08.11.2009 15:21
RAN, никой нормален гражданин на земята не може да си представи истинския размер на "безотчетните" пари. Не говоря за криминалните фондове. Ето за пример, една мижава и закъсала икономика като България, е в състояние да отдели като държавен (правителствен) резерв 8 милиарда!!! Това са по същество безотчетни пари, доколкото са активи, извадени от обществения оборот. Можеш ли да си представиш сумата на спящите активи в световен мащаб? Всички тези средства (които са продукт само на ВЛАСТТА) са на разположение на много малък брой човеци. Какъв е проблема да се организират няколко стотин човека? Проблем е да организираш милиони свободни граждани - но няколкостотин неявно овластени личности - няма по-лесно от това. Те сами търсят наднационални структури, все едно в каква форма и под какво име, стига да им дадат желаната защита от капризите на демократичните процедури. Прикритието чрез секретността като държавни тайни, в името на "националната сигурност", и пр. е ограничена гаранция. Всяка наднационална подкрепа е желана и добре дошла. Не забравяй, че зад всичките държавни тайни, стоят като носители (пазители) много малък брой конкретни, физически лица, високопоставени чиновници, и тайните са техен личен актив. Това е власт. Тайна обикновенно са и самите те, техните конкретни имена. Това е още власт - при това безконтролна и съответно безотчетна.
Всички тези човечета разполагат с гигантски фондове, генерирани от самия характер на финансовите системи, и се разпореждат с тяхното насочване в една или друга посока. Най-вероятно, при спазване на комплекс тайни правила, контролирани от "общото им събрание", или каквато им е там формата на съгласуване и координация. Това не е "теория на конспирацията", а логическа необходимост. В областта на тайните, няма друга защита за живота, освен да свириш в синхрон с общия хор, иначе те "отсвирват".
Ако е нужно да се отговори на въпроса, на кого да се противопоставят свободните граждани - отговора е очевиден. На тайните! На тайните пари, на тайната власт, на тайните решения, ....
цитирай
17. ran - 16. анонимен - Кой може и кому е ползата.
08.11.2009 18:30
Изпитвам голямо изкушение да се съглася с теорията на "кукловодите" и да спрем дотук. От една страна този разговор не води до никъде. Защото отговорът "кукловодите" може да се даде на всеки въпрос. Може да обясни всяко явление и процес. Защо да търсим мотиви, истории, хора, интереси? Ей ги там боговете, на които всички им е подвластно. Този отговор ни прави лениви и затова е опасен.
От друга страна домакинята ще ни се разсърди, че не сме в темата. Затова - какво търсят "кукловодите" на въглеродния пазар?
Хората, в което и да е общество, се споразумяват за общи правила - просто за да могат да живеят заедно. Хората в тайните общества трябва да имат цел и нещо като устав - просто за да имат критерии за подбор и да не попада при тях всеки идиот. Тогава каква е целта на "кукловодите" с протокола от Киото? Още власт и още пари? Да, ама не! (Извинявай, бай Петко!) Вярвам (думата не е случайна, когато се обсъждат митологии), че всеки получил власт и богатство, рано или късно осъзнава, че има само една уста, едно черво и един живот. И тези власт и богатство трябва да се употребят. Да имат някакво приложение. Въглеродният пазар не решава проблемите на околното среда. Тогава за какво да се употреби тази власт? Да обединим човечеството давайки му, като първа стъпка, първата глобална стока, а след това разширявайки глобалния пазар? Звучи наивно като знаем кои страни не са подписали протокола от Киото. И кои са подписали, а нямат и намерение да го изпълняват. Другата идея е, че въглеродния пазар е средство, оръжие в борбата за надмощие между различни икономически групировки.
Май доказах, че няма само едно тайно общество, а са най-малко две. :)
цитирай
18. анонимен - Безсмъртие
08.11.2009 18:59
Ще карам осзад напред.
1- Никъде не съм казал, че има едно тайно общество. Аз не вярвам, че изобщо има такова, със устав, структура и прочие, защото това са атрибути на явните организации. Всъщност, логично е да се предположи, че са повече от едно, иначе, най-малкото щеше в целия свят да има една единствена парична единица.
2- Властта няма нужда от цел. Властта е самодостатъчна, и е цел сама за себе си.
3- Властта няма нужда и от пари, защото властта има всичко, включително и всичките пари. Даже и тези, които са ти в джоба. Държавните финансови системи са направени така, че държавата чрез нейната чентрална емисионна банка може да ти вземе всичките пари от джоба, и не й е нужно да бърка в него. Спомни си 1996 год.
4- Въглеродния пазар НЯМА ЗА ЦЕЛ да решава какъвто и да е климатичен или екологичан въпрос. Задай си въпроса - всичките тези пари, извадени от оборот чрез въглеродните данъци - къде отиват. Все някой ще ги менажира, банка, най-малкото, дори всичко друго да се направи явно и открито. А то няма да е, както не е и по досегашното споразумение (Киото). когато се въртят пари, те не се носят по въздуха, нали? Някой ги движи и най-малкото - си взема процента.
5- Може още много да се обяснява, но ми писна да повтарям очевидни неща. Аз също имам само един живот и след като съм си уредил въпроса със стомаха, а съм осъзнал, че най-страшния порок е жаждата за власт, смятам през останалото ми време да се погрижа за безсмъртната ми душа.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: libertybell
Категория: Политика
Прочетен: 786709
Постинги: 176
Коментари: 1345
Гласове: 15485