Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.07.2009 01:11 - Залаганията приключиха, изборът е направен!
Автор: libertybell Категория: Политика   
Прочетен: 3399 Коментари: 17 Гласове:
0

Последна промяна: 09.07.2009 15:30


Гласувах за Синята коалиция и естествено не съм въодушевена от резултата: 15 човека в НС не могат да бъдат определени като кой знае колко значим резултат, а  и много съжалявам, че Костов не спечели мажоритарно. Но предвид цялата отвратителна кампания срещу СК и лично срещу Костов, резултатът е добър. А и съм донякъде сигурна, че ако СДС и ДСБ не бяха заедно на изборите, можеше и да останат под чертата.

Независимо от разочарованието ми (като симпатизант на ДСБ), от неделя насам не мога да спра да се кикотя щастливо всеки път, когато си спомня за жалкия резултат на дъртофелницата БСП и оттеклото се в канализацията НДСВ!  И най-важното: ДПС е в опозиция!

Но това не е всичко! Има повод и за други малки радости. ЛИДЕР и Новото време не се класираха. Ковачки се охарчи, а резултат - тцъ! СИвлиевски и Кошлуков няма да са в парламента. Войводата (агент Иван) няма да ми липсва, Мария Капон и Елеонора Николова - също, и т.н. Щях да съм доволна, ако и РЗС го нямаше в НС, но няма пълно щастие!

Какво ще бъде новото правителство - не е ясно. Това, че ГЕРБ е припознат от ЕНП, не ми дава ориентир за бъдещата му политика и допустимостта на съюзите, в които би влязъл.  Вярно е, че изглежда най-естествено да се опре на партия/и от политическото семейство, но ББ може да поиска и вероятно ще получи подкрепа и от РЗС и от Атака. Това по повод "златният ключ"...

Убедена съм, че Синята коалиция не трябва да участва в изпълнителната власт - ще са малко, за да имат влияние  при вземане на решения, но пък биха били "идеалната" изкупителна жертва... За сметка на това биха могли да бъдат изключително полезни в НС.

В крайна сметка хубавото е, че гласуваха 60% от избирателите и посочиха ясен победител. Сега ББ е на ход. За доброто на всички ни, му желая успех!





Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. flyco - :)
09.07.2009 01:43
:) Като изключа Костов и ДСБ споделям всичко останало.
цитирай
2. thetrooper - Дотук добре.
09.07.2009 02:07
И аз много се кефя, че НДСВ са аут. Но най-важното е, че комунягите и ДПС нямат дори блокираща квота (т.е. дясното мнозинство може дапроменя конституцията в тяхна вреда).
Сега остава да видим дали ще натикат някого от "любимците" ни в затвора:)
цитирай
3. cornflower - Спечели дясното,
09.07.2009 07:50
а това е победа за цяла България!
Ако ББ не оправдае доверието, ще избираме други!
Всичко е движение и динамиката на съвремието изисква на политическата сцена да се качват млади, знаещи хора.
Макар, че съм учредявала СДС, не искам да гледам назад. Те изиграха ролята си.
Радвам се на победта на ББ .
По-нататък всичко зависи от нас - да не бъдем зритили, които очакват да се срути колата на ББ, а да участваме активно за победата на демокрацията в България!
цитирай
4. libertybell - flyco,
09.07.2009 13:37
нали знаеш, никой не е съвършен:)
цитирай
5. libertybell - thetrooper,
09.07.2009 13:47
предстои да видим дали обещаната справедливост ще остане на думи или ще се материализира в заслужени присъди. На правителството не му е работа да съди, но може да ревизира работата на предишните и да предостави достатъчно материали на прокуратурата. Да не говорим, че ДАНС е на пряко подчинение на премиера, а там със сигурност има "покрити" разработки...
цитирай
6. dagma - @либърти
09.07.2009 14:21
Само мен ли ме мъчи патологичен песимизъм?
Вземам повод от последното ти изречение, за да ти споделя, че има няколко много ясни знаци, че нашето добруване е отложено за неопределено време. Символните вътрешнополитически приятелства на Борисов са с Божидар Димитров и В. Рашидов. Борисов демонстрираше до скоро близост не с кой да е, а с Гоце. Освен това оказа подкрепа за досегашните действия (и бездействия) на Б. Велчев. Вкара в парламента сума ченгета и бивши служители на МВР, а и неведнъж е защитавал бившите служители на ДС. Не го чух да бъде и минимално критичен към личността на Сакскобургготски. Към готвения за министър на регионалното развитие Росен Плевнелиев имам дълбоки основания за съмнение в почтеността му. На пресконференцията не пропусна да захапе Костов по повод митологията "Балкан". И не е само това.

Иначе хич не страдам за всички, които си споменала. И на мен ми подскочи сърцето от радост когато разбрах за НДСВ и Новото време :)
цитирай
7. libertybell - cornflower,
09.07.2009 14:29
ако се вгледаме в "наличностите" в парламента ще видим две партии, самоназовали се "десни":
- РЗС - проект на службите с етикет "консерватори" за външна консумация;
- Атака - националистическа (което не е само по себе си осъдително), но защитаваща откровено националсоциалистически идеи (за мен лично абсолютно неприемливо).

Според мен нито РЗС, нито Атака имат нещо общо с дясното, а като добавя и дозата несигурност по отношение на идеологическата същност на ГЕРБ, не съм сигурна, че дясното победи на тези избори?

Да, най-важен е гражданският контрол върху властта!
цитирай
8. libertybell - dagma,
09.07.2009 14:41
не си сама, не си сама:))) В мен буди умерен оптимизъм единствено факта, че гласуваха повече хора. Но изборът, който направиха "подхранва" песимизма ми...
Не съм пропуснила нищо от споменатото от теб, и в този смисъл няма как да ми се привиди светлина в тунела...
цитирай
9. flyco - libertybell
09.07.2009 16:20
Какво мислиш за нова промяна на избирателния закон? Аз предпочитам това да бъде първото нещо, с което да се захване новия парламент. Миналия я направи в 12 без 5 и я свърши като кучката на нивата. Сега поне за това има време и според мен е задължително да бъде основен приоритет едновременно с поправката на бюджета и структурните реформи.
Като гледам обаче на къде се насочват нещата не съм особен оптимист. Гражданската енергия изглежда ще се разпилее по разни дела - пак само започнати и раздухвани от време на време. Все още се надявам обаче нещата да тръгнат в правилна посока. Задължителна е коалиция между ГЕРБ и СК. Просто това е минимум гаранция за осъществяване на бързи и правилни реформи. А ако не я сключат държа да получа от лидерите логично обяснение защо по дяволите не са я направили. Дано да са убедителни!
цитирай
10. libertybell - flyco,
10.07.2009 16:34
и аз мисля, че трябва да бъде приет нов избирателен кодекс, който да урежда процедурите при всякакъв вид избори. И това трябва да се направи сега (по най-бързия начин), а не месец-два преди избори. Осигуряването на честни избори е критично важно за политическото здраве на всяка държава, в която властта се сменя с избори!
Колкото до коалиция Герб-СК оставам с убеждението, че СК не трябва да влиза в изпълнителната власт. Провеждането на реформите ще се осигури в парламента.
цитирай
11. geg - е, мен пък ме притеснява
12.07.2009 15:56
откъде ще изскочи кейнсианската жилка ;)
цитирай
12. boristodorov56 - Жребия е хвърлен!
12.07.2009 17:07
thetrooper написа:
И аз много се кефя, че НДСВ са аут. Но най-важното е, че комунягите и ДПС нямат дори блокираща квота (т.е. дясното мнозинство може дапроменя конституцията в тяхна вреда).
Сега остава да видим дали ще натикат някого от "любимците" ни в затвора:)

Нека не злорадстваме и да не пожелаваме дори за миг да се постъпва, както постъпваха комунистите.
Конституцията трябва да бъде променяна само и единствено в полза на народа,
а не на шепа партийни хора,
пък било то `и тези, които подкрепяме.
По-скоро е необходима изцяло нова Конституция, но като имам предвид тежката и тромава процедура по въпроса - това си е задача на следващото народно събрание, а това просто трябва да отмени процедурата Велико Народно събрание.
Синята коалиция не бива да участвува в коалиция с ББ и Лудото Яне, а да подкрепя с апломб правителството.
цитирай
13. libertybell - geg,
12.07.2009 17:38
и аз се чудя кога ще избие като пъпка на чело кейнсианската или неокейнсианската (което си е същото) закваска?
цитирай
14. libertybell - boristodorov56,
12.07.2009 17:41
процедурата за отмяна на Великото народно събрание, доколкото си спомням, може да се направи само от Велико народно събрание!
цитирай
15. boristodorov56 - Не ми се търси Конституцията, но дано не е така,
12.07.2009 21:31
libertybell написа:
процедурата за отмяна на Великото народно събрание, доколкото си спомням, може да се направи само от Велико народно събрание!


Все си мислих, че промяна на текстовете с 3/4 от гласовете може да махне този анахронизъм.
Щом не може - тогава Велико НС иначе няма оправия!
цитирай
16. анонимен - XUlLVztYflhOMCOq
03.07.2011 13:21
Cool! That's a clever way of looikng at it!
цитирай
17. анонимен - oAUbYzGPzBFC
04.07.2011 10:40
fxy1zx <a href="http://fqceznaavooh.com/">fqceznaavooh</a>
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: libertybell
Категория: Политика
Прочетен: 786258
Постинги: 176
Коментари: 1345
Гласове: 15485