Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.08.2009 21:53 - Кратка ваканция на Егейско море
Автор: libertybell Категория: Лични дневници   
Прочетен: 16446 Коментари: 40 Гласове:
13

Последна промяна: 25.08.2009 01:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Отдавна исках да отида в Гърция и най-накрая се отвори възможност от 8 до 18 август (когато има кой да наглежда котарака и да полива цветята). Натоварихме палатката и всичко необходимо за къмпинг от типа "напред към природата", кучето Бари и към обяд потеглихме. Почти 45 минути се тътрихме в задръстване през Княжево, Владая и т.н. към пункт Илинден. Междувременно се загубихме  в Банско (исках да позвъня на една приятелка, но се оказа, че съм си забравила тефтера)... Както и да е!  
 

image

Кавала - поглед от запад

image

Неа Перамос - 1

image

Неа Перамос - 2

image

Неа Перамос - 3

Към 17 часа пристигнахме благополучно - на 1 км от Nea Peramos (26км западно от Кавала). Къмпингът е за каравани и палатки. Караваните са паркирани целогодишно и собствениците им ги ползват като вили през почивните дни.  Повечето - гръцки семейства от средната класа.

image

Плажът при залез, сниман от малко хълмче 

image

Западният край на плажа, рано сутрин, когато заведението още не е отворено.

image

Поглед на изток - Тасос мержелее на хоризонта. 

Бари много обича да кисне, пляска и плува в морето, но тъй като на излизане от водата се овърголва обилно в пясъка, а после тича весело наоколо и тръска косми и мокър пясък, трябваше да го разхождаме сутрин около 7-8ч. и вечер след 19ч.
 

image

image

image

Бари определено хареса ваканцията. Имаше желаещи да го галят от сутрин до вечер:) 

image

Впечатленията ми от това първо посещение в Гърция:

-- Обслужването е на неизмеримо по-високо ниво от това у нас - хората са вежливи и услужливи без капка сервилност. 

-- Цените са по-високи, но все пак съизмерими, с изключение на цигарите (най-евтините са 4.20 евро). За отбелязване е, че всички храни, които купихме бяха много добро качество - даже сандвичите в капанчето на къмпинга!

-- Градовете Драма, Кавала, Керамоти, Неа Перамос, Серес ми направиха чудесно впечатление - ниско строителство, чисто, подредено, с много цветя и никакви хора, които  се мотаят безцелно на тумби по улиците.

 

image

  image

-- Пътищата са много добри, удоволствие е да се пътува по тях. За сравнение - "черният" път между лозята е широк, колкото този от Кулата до Благоевград. Когато видях магистралата Кавала - Серес много се зачудих защо изобщо в БГ използваме думата "магистрала".

-- Навсякъде откъдето минахме земята беше обработена и обгрижена (всичко се полива) - няма трънаци, руини от окрадени сгради, "спонтанни сметища" и каруци с цигани.  Впрочем видях само веднъж цигани -  семейство - бяха спрели колата си под едно дърво на крайморския път и се хранеха на сянка.

Но най-много ме впечатлиха хората: антропологично са същите като нас, православни са като нас, Но - излъчването и поведението им са много различни и сравнението не е в наша полза!

-- Не чух нито веднъж някой да крещи истерично по детето си и не видях някой да удари детето си. Родителите разговаряха с децата си и им обясняваха.  В резултат - децата (от 3-4 до 13-14 годишни) се отнасяха с уважение към възрастните - нито едно малко или по-голямо дете не се и опита да игнорира нещо казано му от възрастен (родител или познат).

-- Не видях нито една млада жена или девойка, облечена като "порно-фолк-дива" или с проститутско поведение. С което искам да кажа, че тези женски създания, които се предполага, че не живеят от продажба на "плът" имаха поведението и излъчването на  благовъзпитани дами. Съответно мъжете се държаха уважително към жените от всяка възраст.

-- Всяка вечер се събираха множество компании - говореха, смееха се, играеха карти, пиеха... и това продължаваше до късно, но не видях нито един пиян човек!!! Или пият по-малко или си знаят мярката - нямаше пиянски крясъци и тъпи изпълнения (на каквито съм се нагледала по българските къмпинзи от 1986 до 2006).

Впечатлението ми  от гърците, които срещнах, наблюдавах и с които разговарях (мнозина ползват  английски и немски) е, че са спокойни, уравновесени, добре възпитани и добронамерени един към друг.

През цялото време ме глождеше въпроса: защо сравненията не са в наша полза?
И отговорът:  те не са живели в тази повърнЯ, наречена социализЪма!
Те не са имали 1 млн. и 500хил., обвързани с ДС от 8 млн. население!?
Те не са били обект на "социалистическо" възпитание.
Православната им църква не е била бъкана с ченгета и комунистически мутанти.
Властта не ги e "колективизирала".
Собствеността им не е била под въпрос.
За тях СССР не e бил като "слънцето и въздуха".
И още, и още... Всеки сам може да продължи списъка.

Това, което видях от Гърция определено ми хареса. Знам, че живот и здраве, от сега нататък ще почивам там през летните отпуски. Но все още не знам  къде точно? Искам да видя централна Гърция и Пелопонес, за да направя информиран избор:) Предполагам, че ще предпочета по-южна дестинация...






Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Сравненията...
24.08.2009 23:18
Не ми говори за гърци!
Не, че съм фен на българите де...

Гуш, куч! :-D

\m/
//
цитирай
2. анонимен - EH ELLADA....VASILISQNISGERMANI
24.08.2009 23:47
SLEDVASCHTIQT PAT , OTIDETE DO ATINA....
550 KILOMETRA OT TESALONIKI...
MAGISTRALATA MINAVA POKRAI MORETO
I IMATE VAZMOJNOST DA IZPOLZUVATE NQKOLKO PATI VASCHATA PALATKA...IMA
KAKVO DA SE VIDI...METEORA...TERMOPILITE...AKROPOLA...
цитирай
3. ianchefff - явно е
25.08.2009 00:06
било страхотно.
Това куче каква порода е?
:)))
цитирай
4. sowhat - кучето е голдън
25.08.2009 00:25
приятелката на либи я познавам и аз , обожавам неа пераму ( нали ти казах )
и да либи е права .

я кажи ходихте ли на плаж сред лозята ?

какао бийч ли?
бг мутрите тепърва откриват онова което гръцките селяни имат от години.

а пак ме питайте що не искам да ида на черно море :))

добре си дошла
цитирай
5. thetrooper - А преди 1944-а
25.08.2009 00:40
България е била по-развита и по-уредена от Гърция...
цитирай
6. gantree - :))))))))
25.08.2009 00:50
цитирай
7. bimbo163 - О, добре дошла в отбора на впечат...
25.08.2009 01:25
О, добре дошла в отбора на впечатлените и отпочинали истински хора!!!!
Е, аз бях в Турция миналата седмица и също се кефя на това за което говориш . Погледни и при мен и ще видиш за какво говоря !!!!

Весели спомени!!!!и много усмвки!!!!
цитирай
8. mph - :)
25.08.2009 15:24
Май всички си говорим едно и също. Радвам се, че сте доволни.
Аз ходих най на югозапад, където има силно италианско влияние. След това повторих на черноморието. Поне където бях тук има подобрение в обслужването. Няма хора и почват да наблягат на качествотото. Но дори и не ми се сравнява - все пак мусака, рибки и вино на средновековна уличка...
цитирай
9. libertybell - zlika, да не би да казваш:
25.08.2009 15:39
"Не вярвай на Данайците - дори когато ти носят дарове!"
Поздрави:))
цитирай
10. libertybell - # 2,
25.08.2009 15:41
имам намерение съвсем скоро да отида към южна Гърция:)
цитирай
11. libertybell - Янч, наистина беше хубаво...
25.08.2009 15:47
(под)съзнателно не си активирах роуминга;
не се включих в интернет (макар че си носех notebook и tablet);
и о, облекчение, нямаше българи наоколо...

Кучето е golden retriever както ти каза Соу, но истинската порода е лигльо:)
цитирай
12. libertybell - Соу, добре заварила:)
25.08.2009 15:56
и аз приключих с черното море...
Плажът не знам как се казва - защитена местност и забранена за строителство, но достъпна за плаж (аз само ходя да се къпя и после пак се скривам на сянка заедно с Бари). От палатката - пресичах тясна пътека и през дюните на не повече от 100 м е морето:)
цитирай
13. libertybell - thetrooper, indeed!
25.08.2009 15:57
това е тъжната истина...
цитирай
14. libertybell - бимбо163,
25.08.2009 15:59
благодаря:)
цитирай
15. libertybell - mph,
25.08.2009 16:03
кажи ми повече за твоето югозапад! Събирам инфо за следващото пътуване - гърци ми препоръчаха Каламата, Нефус (май така се казваше) и някои островчета...
цитирай
16. bilingual - :)
25.08.2009 16:37
Удоволствие е да посетиш тези места :)
А и вече много българи избират Гърция за дестинация през ваканцията си, отколкото нашето Черноморие :)
Чух наскоро невероятни разкази за остров Хиос (Chios) подкрепени със снимки и при първа възможност ще го посетя:)
Иначе, по мои наблюдения, има силно завръщане по нашето море на руски, чешки, словашки и полски туристи, които преобладаваха преди 20 години, в което няма нищо лошо, разбира се :)

П.С. Бари е страхотен сладур!!!

Поздрав.
цитирай
17. libertybell - bilingual,
25.08.2009 23:41
като пътувахме от Илинден към Драма и Кавала видях много софийски коли, които се връщаха към БГ.
А островите си искат отделно проучване:) Аз много искам да видя о-в Корфу, вероятно заради очарователната книга на Джералд Даръл:)))
А Бари наистина е готин, признавам!
Радвам се, че се отби.
Поздрави
цитирай
18. tili - И ние бяхме по тези места -
26.08.2009 09:23
и до Тасос по Великден. Много са точни наблюденията ти. От начина им на живот лъха спокойствие и радост, а сигурно и те си имат своите трудности. Дали това нацупено недоволство е само наша черта? Радвам се, че сте прекарали добре ;-)))
А Бари е кукличка! И аз имах вълчак със същото име - беше кротък като агънце.
цитирай
19. анонимен - Да, но това са първи впечатления. ...
26.08.2009 11:08
Да,но това са първи впечатления. След няколко такива пътувания ще видиш ,че има и друга страна. Впечатленията на туриста доста се различават от тези на хората , които останат там за по-дълго. Иначе приятни са спомените.
цитирай
20. darktales - libertybel
26.08.2009 17:55
"И отговорът: те не са живели в тази повърнЯ, наречена социализЪма!
Те не са имали 1 млн. и 500хил., обвързани с ДС от 8 млн. население!?
Те не са били обект на "социалистическо" възпитание.
Православната им църква не е била бъкана с ченгета и комунистически мутанти.
Властта не ги e "колективизирала".
Собствеността им не е била под въпрос.
За тях СССР не e бил като "слънцето и въздуха"."

И не само това, но по византийски подло успяха да ни пробутат част от своите комунисти да живеят като политически емигранти в България :))))

цитирай
21. galinabg - Прекрасна разходка!
26.08.2009 18:37
Благодаря от сърце! И коментарът ти е страхотен!
цитирай
22. libertybell - tili,
26.08.2009 21:01
имахме желание да отидем на еднодневна екскурзия до Тасос, но се отказахме заради кучо... Бях чела в мрежата, че най-много българи почиват там, и честно казано, нямах никакво желание да бъда сред сънародници... имах нужда от почивка и от положителни емоции:)
Хората навсякъде си имат проблеми в ежедневието, но... ние май сме мазохисти:(
цитирай
23. libertybell - #19,
26.08.2009 21:06
впечатленията ми са повърхностни.
За сега планирам да бъда само турист, но ако реша да си преместя бизнеса в Гърция, тогава ще е от значение другата страна на медала :)
цитирай
24. libertybell - darktales,
26.08.2009 21:12
имаш право!
Много от гръцките комунисти-емигранти "помагаха" на ДС в борбата с капитализЪма и здравия разум.
цитирай
25. libertybell - galinabg,
26.08.2009 21:17
и аз благодаря!
цитирай
26. анонимен - Радвам се
30.08.2009 15:01
Радвам се , че сте прекарали добре, че добре е прекарал и Бари, че сте направили такъв хубав коментар.
Радвам се, че всички хора тук споделят това твое мнение.
Радвам се , че не само нейде по света, а съвсем близо до нас има нормални държави....
Остава само да да проумеем, че са такива! (СТБ)
цитирай
27. анонимен - Присъединявам се
31.08.2009 12:04
Присъединявам се към написаното в поста. Прекарах 3 дни - от 25 до 27 август в Керамоти. Срещу 40 евро за вечер при пълен комфорт в боксониера за двама . Хотелчето е пуснато през юли т.г. Дворът - райска градина, собствениците - млади и любезни, владеещи перфектно английски. Тишина и спокойствие, красиви плажове, жизнерадостни гърци. Прекрасно обслужване по ресторантчетата и таверните и то при сносни за нас цени. Разходка до о. Тасос и пълна обиколка по красивото крайбрежие за 5 часа. Стълпотворение от плажуващи. Ферибоота връщаше в Керамоти коли и хора до 22 часа. Колкото до Кавала - много красив град с интересни обекти за разглеждане, но ако го нямаше паркинга до пристанището / срещу 1,7 евро за цялия ден / сигурно трябваше да паркирам в морето. Много шумно и весело, пълно с млади хора и екскурзианти. Въпреки стълпотворението всички спокойни, усмихнати и дружелюбни / също като у нас : )))) / . Въпреки всичко - Българйо, здравей отново !
цитирай
28. libertybell - Здравей, СТБ !
03.09.2009 00:27
като се видим ще чуеш подробности:)))
цитирай
29. libertybell - andreshko,
03.09.2009 00:43
един ден се разходихме до Керамоти и обядвахме в едно малко рибарско ресторантче - беше вкусно и на прилична цена. Градчето е приятно и спокойно. Снимките на цветята са оттам:)
Докато правех сравненията между България и Гърция трябва да призная, че се чувствах лично обидена и не защото тяхната държава е очевидно по-добре уредена от нашата, а защото ние сме на този хал. За което вината е у нас самите... Докато критична маса от българите не проумеят, че цивилизацията не е природно явление, страната ни ще прилича на варварско завоевание, а не на държава - член на ЕС.
цитирай
30. анонимен - Аз бих допълнил,
06.09.2009 15:01
че българите ще бъдем на този хал, докато държавата със силата на закон не ни задължи да спазваме безприкословно принципите на съвременната европейска цивилизация. Защото бяхме научени да чакаме разпореждане "отгоре" и за най-малкото нещо да ходим " да си сверяваме часовниците" в едни високи сгради. За това днес голямата част от народа не може да мисли със собствените си глави. А и до скоро на морал и поведение ни учеха разни кухи "говорещи глави".
цитирай
31. анонимен - Защо сме такива гъзолизци?
13.09.2009 19:15
Първо се извинявам на автора, защото не визирам конкретно нея с въпроса ми, но просто като попадам из нета на някакви коментари за Гърция всички много се прехласват. Чудя се защо? Дали защото отиват на ваканция и за преизпълнени с хубави емоции и гледат през розови очила или защото сме възпитани, че в чужбина винаги е по - хубаво. Аз пътувам непрекъснато в Гърция и мога с гордост да кажа, че в България е много по - добре. Не знам защо всички им се прехласват на пътищата но не са по - различни от нашите, даже на места ги преъвзхождаме, а те са в ЕС много преди нас. Няма такава магистрала за Серес както се споменава, тя е Кавала - Солун и наистина е хубава, защото им е чисто нова. Попаднали сте на хубав междуселски път, защото е бил скоро направен. Мога да дам пример с прекрасни междуселски пътища и в България (например този до с. Струма, Сандански). И щом сте минали през Илинден сте видяли как след минаването на границата прекрасният български път изчезва и се заменя от долнопробен напукан асфалт. Въобще от тази страна Гърция наистина е много занемарена. От Кулата не е кой знае колко различно, магистрала е само няколко км и то е много вълнообразна, след това изчезва и като гледам няма да я има скоро, защото откакто се помня е правят и все не са я направили, та с нищо не са по - различни от нас. А пътят, който ни сваля от магистрала е много лош. Съжалявам, но не може да се мери с Е 79.

А относно гърците... наистина не мога да повярвам, че някой ги определя като тихи, като това са най - сприхавите хора, особено гъркините. Така крещят, че имам чувството, че не може да разговарят по друг начин. Ама и там има всякакви хора има и много свестни, като навсякъде.

А и за чистота може да се поспори. Такива снимки имам, че ...

Кавала наистина е много хубав град и ми е много любим, но и в България има такива места, като Несебър и Созопол например.

Бих допълнила, че и гърците са едни от най - ужасните шофьори, не знам за какво толкова протестираме сравнявайки се с тях сме цвете. Който има желание колкото пример мога да му дам. В Гърция единствените хора, които карат нормално за българите.
цитирай
32. анонимен - Защо ли, №31
14.09.2009 02:48
Eгати и патриотизма...
Да де, нашето гардже си е най-убаво...
Впрочем, след Кулата, на юг вече е магистрала. Още не е до Серес, но хората работят. Разбира се, в посока долината на

Вардар - вече е готова. Впрочем, там е пътят на Гърция на север. За съжаление, македонците са същата пръдня, като

българите, и не строят нищо. Очевидно и на тях не им остава сила за нищо смислено - цялата енергия се изразходва за

празни приказки и патриотично пъчене. Колкото и да се пъчат - няма да възкръсне Александър, както и при нас не ще се

появи нито Крум Страшни, нито Иван-Асен...
Гърците са впрочем същия народ, като съседите си на север - в антропологичен смисъл. Както и във всеки народ в

стадото има и мърша. Но разбойниците им са очевидно достатъчно притеснени, и се държат прилично - даже по

пътищата.
Има обаче една съществена разлика и тя се вижда само при обективно сравнение. Докато те са вече ен-то поколение

свободни хора, българите са току-що освободени роби, и се държат точно като такива. Деморализирани и тайно (пък и

явно) тъгуващи за господаря. Роденият в робство си е роб до гроба. Може би има шанс за следващото поколение, но

няма гаранция. България, за разлика от Гърция, никога в историята си не е имала истински икономически проблеми,

(перманентната икономическа криза е следствие на масовите кражби), защото имаме райска земя. Но робите, останали

без контрол като скакалци са готови да изплюскат и да осерат всичко наоколо. Без всякаква мисъл за утрешния ден, без

историческо мислене и без усет за добро и дло.
Дай Боже, някое от следващите поколения да се осъзнае. А робите по дух нямат собствена воля - дилемата добро и зло

за тях са празни приказки.
цитирай
33. libertybell - анонимна #31,
14.09.2009 21:15
според статистиката - 15 милиона туристи годишно "гласуват" за Гърция!
И не само "неориентирани" българи, а и германци, холандци, италианци, чехи, поляци, англичани... Защо харесват Гърция? Защото са "гъзолизци"? Защото са мазохисти? Защото се чудят как да си похарчат парите? Защото са глупаци? Или защото не знаят, че в с. Струма (примерно) е по-хубаво!?
Въпросите ми са риторични...
Не си прави труда да ми отговаряш. Не се интересувам от мнението ти.
цитирай
34. анонимен - анонимен 32,
15.09.2009 20:56
след кулата няма магистрала. Тя е само няколко км, не повече от 10. Направени са още няколко км и всичко е замразено. Миналата година работеха по нея, но от тази година дори няма машини. По - надолу се вижда как всичко е зарязано.
цитирай
35. анонимен - До Защо сме такива гъзолизци
04.09.2010 12:51
Абсолютно съм съгласна с казанато. Преди дни се върнах от кратка почивка в Гърция на същото място, на което е била и госпожата с кучето. Да наречеш гърците - дрожелюбни спрямо българите е силно пресилено изказване. Къщите им изглеждат три пъти по зле от нашите, да не говорим, че Гърция вероятно е единствената държава в Европа, в която бензиностанциите се помещават в гаражи под домовете.
цитирай
36. libertybell - #35
19.10.2010 12:31
питате "защо сме такива гъзолизци"? Не знам вие защо СТЕ, аз не съм!
"Да наречеш гърците - дрОжелюбни спрямо българите е силно пресилено изказване." Лично към мен и мъжа ми, гърците с които контактувахме бяха определено дружелюбни и любезни! Може би, не сте симпатични или добре възпитани, и съответно получавате отношението, което демонстрирате!
цитирай
37. анонимен - dWvcjZSNvrzhwCNaPzx
04.07.2011 07:12
Ab fab my gooldy man.
цитирай
38. анонимен - AEOgQRmSlR
04.07.2011 12:30
GBYb6J <a href="http://eplcstognkvk.com/">eplcstognkvk</a>
цитирай
39. анонимен - Северна Гърция или реално южна България?
11.06.2012 09:02
И аз попаднах случайно на това четиво. И то напълно отговаря на моето впечатление от северна Гърция, където ходих на почивка миналата година, и отвоно съм резервирал дати за това лято.
Повече обаче ме впечатлиха коментарите под статията и то от № 31 надолу. Човекът от коментар №31 е НАПЪЛНО ПРАВ! Гърците не струват като народ! Причината всички толкова да се възхищаваме от Гърция, като ходим там на почивка, е че ходим основно в Северна Гърция, където населението е 80% етнически българи! Отчетете този факт, моля Ви. В Кавала всички ние попадаме в онова, което е било България преди 50 години, но в малко по-съвременен вариант. Тези тихи, спокойни, уравновесени хора са българи! Просто на дедите им е било забранено да се наричат българи, под заплаха за живота им. Който е твърдял, че е българин, или се е сбогувал с главата си, или са го изпращали с цялото му семейство към България, като са му конфискували всичкото имущество. Така за 50 години българското самосъзнание е на 90% изтрито. Въпреки това и сега може да намерите на Тасос възрастни хора, които говорят чист български, но ще проговорят само пред вас, и го само ако наоколо няма други хора. Представете си какъв ужас са преживели. И този ужас им е причинен от "дружелюбните" гърци, както се опитвате да ни ги представите.
А да, и още нещо - в Турция всичко гръцко е символ на нещо мръсно и обидно. А за България нищо лошо не се споменава, въпреки възродителния процес и гоненията на турците. Като чуят, че си българин, турците ти се усмихват и те поздравяват с "Ооо, комшу". А гърците не ги понасят. Защо ли така. Ако гърците наистина бяха толкова готини хора, дали щеше да е така?
цитирай
40. анонимен - Северна Гърция или реално южна България?
11.06.2012 09:08
С годините малко се побърках - 50 години назад във времето ни изпращат в 1962 година, а се досещате, че визирам по стари години - края на 19-ти и първата половина на 20-ти век. Значи трябва да говорим за преди около 100 години. Което вече е достатъчно време за асимилация по насилствен начин.
Съжалявам за грешката - все забравям колко бързо лети времето. :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: libertybell
Категория: Политика
Прочетен: 786469
Постинги: 176
Коментари: 1345
Гласове: 15485